Open Scholendag 16 mei 2024

Waarom lesgeven de mooiste job is die er bestaat

Lesgeven is meer dan leerstof geven. Het is het beste van jezelf geven om het beste uit je leerlingen te halen. Het is je vakkennis en je expertise delen met de experts van morgen. Het is je leerlingen uitdagen en door hen uitgedaagd worden, zodat zij straks sterk staan en positief omgaan met wat ze op hun bord krijgen. Het is kansen geven en blijven geven. Lesgeven is samen de toekomst vormgeven.

Tijdens de Open Scholendag op donderdag 16 mei 2024 krijgt al wie overweegt om leraar te worden de kans om te proeven van het lerarenberoep: lessen of een vakvergadering volgen, toezicht houden, overleggen of een handje toesteken … en tussendoor de leraren de oren van het hoofd vragen over wat lesgeven nu echt inhoudt. Zo vind je de weg naar de schoolpoort – en misschien wil je wel blijven?

Schrijf je in via onderstaande link:

Vrije Basisschool – O.L.V. van Vlaanderen | Vlaanderen.be