Basisschool O.L.V. van Vlaanderen

Samen Leren Groeien

Kalender

  

In de les muzische speelden we standbeeldentheater.

We herhaalden Franse leerstof op een speelse manier:

Qui est-ce? Pim pam pet, jeu de l'oie, Twister...

In de les muzische maakten we een grafische partituur.




Op dinsdag 3 oktober ging L6B naar de Kortrijkse bibliotheek om het storyboardproject op te starten.
De eerste sessie bestond uit het analyseren van een storyboard. Daarna gingen we zelf op zoek naar mogelijke verhalen. Brainstormen, discussiëren, plannen en luisteren naar elkaar waren belangrijke vaardigheden die we trainden. 

Uiteindelijk stelden we een storyboard op. Later werken we dit verhaal verder uit. Zo zijn er nog een viertal sessies. De volgende is op donderdag 9 november! Spannend!

Ben je benieuwd naar het verhaal? Vraag het ons eens ofwel komen jullie best kijken naar ons eindresultaat op het schoolfeest op zaterdag 10 maart 2018!

 

We namen  een bezoek aan het Guldensporenslag museum 1302. Het kaderde perfect  in onze W.O. lessen.

Het startte allemaal met een schitterende film omtrent de Guldensporenslag. We stelden zich vooraf de vraag: Wat hield deze slag in? Wie deed mee aan de slag? Waarom gebeurde dit in Kortrijk? enz.
Door deze film werden reeds onze vele vragen opgelost. 

Daarna gingen we in groepjes aan de slag. Met een werkbundel 1302 en een audiofoon speurden we het ganse museum af, op zoek naar antwoorden.

Wij werden wijzer en gepassioneerder omtrent de Guldensporenslag, te Kortrijk.

Dit was alvast een geslaagde uitstap, dit bewijzen onze foto's!

Guldende groeten

de zesdeklassers en hun leerkrachten