Basisschool O.L.V. van Vlaanderen

Samen Leren Groeien

Kalender

  

Deze ochtend gingen we naar de film "Coco". Er werden gelachen, gehuild en op het puntje van de stoel gezeten. Een aanrader voor jong en oud. 
Deze namiddag hebben we nog een klaaskoek gegeten en een chocolademelk gedronken. Wat een fijne dag. 

 

Hieronder wat reacties van de leerlingen: 

Het was grappig toen Miguel over de brug heen kon lopen. Zita

Als je in het dodenrijk kwam veranderde je stilletjesaan in een skelet. Pierre-Guillaume

Ik vond het cool dat Miguel via een bloem en een zegen terug kon keren naar het leven. Maxime

Ik wou dat Coco gitaar kon leren spelen. Loes

Ik vond het cool dat hij plots een geest was geworden toen hij op de gitaar speelde. IlunaDe film was tof omdat hij grappig was. Dries

Het was ook af en toe een beetje droevig. Ik vond het grappig dat de politieagent zijn kaak naar beneden viel. Emile L

Het eind was onverwachts. Nina

Op een bepaald moment was het wat verwarrend. Het duurde even vooraleer ik terug mee was. Noa

Met momenten was het ook spannend. Antoine

Tof dat er goede muziek in voorkwam. Camille

De hond was grappig en op een bepaald moment was het heel droevig. Maxim S

Leuk dat er actie was. Oana

Ik vond het grappig dat die hond dan ook kon vliegen en dat die dieren al die mooie kleuren hadden. Ook dat de tijger in het dodenrijk dan zo'n kleine kat was in het echt. Emile V

Het grappigste moment vond ik toen de opa bleek bang te zijn voor de gevleugelde tijger. Zakaria

Het was leuk dat je de dodenwereld had en de wereld van de levenden. Nora

Het was grappig dat Hector zich steeds vermomde als Frida Kahlo. Sahra

 

 

 

 

 

 

Sanne Franchipanne komt net terug van haar reis naar de Savanne...

 

 

 

 

 

Nora won de boekenquiz die men organiseerde in het kader van de prachtige boekenbeurs!
Proficiat Nora! 

cool

Stap 1
We tekenden een vis op een tekenblad. We moesten zorgen dat we mooie duidelijke potloodlijnen hadden.

Stap 2
We tekenden onze potloodtekening over op een kalkblaadje zodat we onze vis konden op een lino plaatje tekenen. (ook wel bij de leerlingen gekend als het schelleke kaas *hihihihi*)

Stap 3
We snijden ofwel de witte vlakken weg ofwel de grijze vlakken. We hebben houten kaders die ons helpen om dit op een veilige manier te doen. De leerlingen merken algauw dat er wat doorzettingsvermogen voor nodig is. 

Stap 4
We maakten allemaal een proefdruk. Inkt op onze linosnede aanbrengen en dan voorzichtig drukken. Knappe resultaten vind je niet?

 

 

 

Voel je de beat?
Kan je het ritme volgen?
Rappen blijkt veeeeeeel moeilijker dan we dachten.
Eerst hebben we het geprobeerd met de tekst van "Op een rode paddenstoel".
Nadien kregen we in groepjes een herfstgedicht.
We mochten rappen en/of zingen.
Geen eenvoudige taak!
Hieronder een kleine selectie van onze herfstraps :)