Basisschool O.L.V. van Vlaanderen

Samen Leren Groeien

We maakten een werkje zoals Piet Mondriaan. Daarbij moesten we rekening houden met de hoofdkleuren en zwart/wit met rechte lijnen. 

We beluisterden een klassiek lied waar je een een hommel hoort rondvliegen. Eerst moesten we hem met onze ogen volgen doorheen de klas, daarna moesten we met 2 verschillende kleuren op ons blad de vlucht van de hommel tekenen terwijl we naar het lied luisterden. Bij het einde van de opdracht moesten we dan onze hommel erbij tekenen. 

We speelden een muzisch spel over beren.

Daarbij werden we verdeeld in 5 groepen. Op elk cijfer moesten de leerlingen een opdracht uitvoeren zoals bijv. lik een honingpot uit zoals een tamme beer, ga door de klas als een wilde beer, schrijf een versje over een tamme beer, zing het lied " 'k zag 2 beren",... De versjes die de leerlingen maakten, kan je hier lezen.

In het begin van de maand hebben we met L3 de maandopener voor de school gedaan. 

Vooraf hadden we muzische lessen 'beweging' en deze gingen over wind. Het voelen van de wind, het uitbeelden van de wind op verschillende manieren,...

De leerlingen moesten bewegingen bedenken over hoe ze de wind konden uitbeelden. Deze verschillende bewegingen plaatsten de leerlingen na elkaar en zo kwamen we tot een 'wind'dans. 

Aangezien de maandopener over het thema 'Noordpool' ging, sloot dit hier goed bij aan en dansten we dus de wind op een gepast lied. 

Voor de start van het nieuwe WO-thema na de kerstvakantie, kwam er al eens een kok naar de klas. We leerden al heel wat en konden een lekkere kaasstick en een wok-gerechtje proeven. 

Dank aan kok Jelle Cattelein van Huis Van Wonterghem.